PRESSE OG MEDIER - Lettere arbejdsdag uden afbrydelser for medarbejdere i ældreplejen!

Tirsdag d. 26. april 2022

fn17 business, kontor, leder, mellemleder, teamleder, hr, direktør, team-nlp-lean-pdca-coaching-talentudvikling-oplevelseslaering-selvstyrende-plustid-aeldrepleje-hjemmeplejen-trivsel-overskud.jpg' alt=

LINKEDIN POST 22apr2022

 

Lettere arbejdsdag uden afbrydelser for medarbejdere i ældreplejen!

Som plejepersonale kan man opleve, at der går meget tid med at flytte sig. Man flytter sig efter plejeartikler og udstyr, dække ind for flere pga. personalemangel, tidsfrister for medicin - og meget mere. Dagen kommer til at føles fuld af afbrydelser og presset – og der er ikke meget plads til ro, sammenhæng og ældreomsorg.


Som plejepersonale kan man opleve, at der går meget tid med at flytte sig. Man flytter sig efter plejeartikler og udstyr, dække ind for flere pga. personalemangel, tidsfrister for medicin - og meget mere. Dagen kommer til at føles fuld af afbrydelser og presset – og der er ikke meget plads til ro, sammenhæng og ældreomsorg.

 

På et nyt plejecenter på Frederiksberg har de løst udfordringen! De har tilrettelagt den daglige arbejdsgang, så driften kører bedre og arbejdet er blevet lettere for personalet. Lyder det for godt til at være sandt? Det er det bestemt ikke. 

Sådan hér har de løst problemet:

> Personalet har fået plejeborde, som er indrettet specielt til den opgave, de skal løse.

> Plejeartikler og udstyr følger med personalet rundt til beboerne, så det ikke længere er nødvendigt at tage de mange ture til depotrummet.

> Det giver mere plads til hjemlige forhold i boligerne, fordi der ikke skal opbevares udstyr hos beboerne selv.

> Det giver mere tid til den ekstra omsorg, de ældre kan have brug for.

> Det er langt nemmere at planlægge arbejdsgangen med de hænder, der er til rådighed.

> Driften er optimeret og pengene er sparet på bundlinjen.

 

Vi deler viden og erfaring med alle og bistår med implementering og effekten. Kontakt os.